Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Planen!

Om en månad är det min födelsedag. Kul va?! Jag tänkte att jag skulle lägga i en extra växel nu, fram till dess. För att riktigt kunna njuta av årets första lussebullar som alltid produceras lagom till min dag. Äsch, såklart är inte det den egentliga anledningen. Bullarna njuter jag av ändå. Lever på i princip. Den huvudsakliga anledningen till planen är att jag vill ha något att göra.
 
Jag fick ju som ni vet "en massa tid" över, och då använde jag en del av den för att planera och lägga upp en månad full av härlig träning men med lite mindre av godsaker. Den senaste tiden har varit mer eller mindre fullsmockad av sött och sånt, och faktiskt ganska låg nivå på träningen, åtminstone mängdmässigt. Det har varit mycket annat runt omkring, en del som ni vet, annat som ni inte vet. Ja, det där livet helt enkelt.
 
Men nu längtar jag tillbaka till att verkligen träna jättemycket, jättebra och jätteroligt! Och det är det planen går ut på! Jag har 17 pass att beta av, varav det första redan har gått av stapeln. Därtill har jag planerat för två-tre pass/vecka i boxen. Alla pass kommer inte att hinnas med, det vet jag redan, för ibland behöver jag vila också! Var fjärde dag för att vara exakt. Ett rullande schema alltså och utrymme för att välja lite bland passen. Någon dag kan säkert behöva bytas ut då och då, pga praktiska skäl, men i övrigt ska jag verkligen försöka hålla mig till planen.
 
Så, det börjar idag och pågår till torsdag den 22/11. Fredag 23/11 firar vi med lussebullar!
 
Mål
Armhävningar - 50 i rad
Handstående mot vägg - 90 sek
Handstående utan vägg - "några" sekunder, säg fem?
Pullups - 6 stycken
Höftrehab - tråkigt men nödvändigt för bäckenkontroll
Att ta mig ur den här bekvämlighetszonen jag halkat in i
Edit: boxhopp, tio snabba, utan "mellanlandningshopp" på golvet
 
Plan träning
Träning tre dagar, i boxen eller på gymmet. Vila var fjärde. I passen läggs följande in;
Armhävningar tis-tors-lör, enligt det här upplägget hos Uppochhoppa
Pullups några stycken vid varje pass, om jag kommer ihåg...
Höftrehab mån-ons-fre-sön enligt mitt eget upplägg
Edit: boxhopp, tre-fyra gånger/vecka, runt tio per gång.
 
Plan mat
Inga konstigheter, precis "som vanligt"; paleo med en touch av mitt eget tänk och mina favoriter, och med inspiration av "träningstajtstjejen" som för övrigt har en jättebra blogg, kolla in! Mörk choklad, nötter och annat "rent" gotte snarare än godis, glass och fikabröd. Hey, det är bara en månad!
 
Som ni ser är det inga jättehögt ställda mål, utifrån mig alltså, utan lite lagom flummigt. Jag är ju inte överförtjust i att träna mot mål utan gillar bäst att bara köra på och så blir det som det blir. Det viktigaste målet för mig är att hitta tillbaka till mitt jävlar anamma, som jag haft en paus från på sistone. En välbehövlig en kanske, man kan ju inte alltid rusa fram i 110, men nu trampar jag på gasen igen :-)
 
Inga mål när det gäller utseende så förebilder behövs inte. Och det är väl ändå ingen som gått miste om hur jag ser ut?! Målen kommer att mätas i huruvida jag klarar att genomföra ovanstående, den 22/11. Och under tidens gång genom att utvärdera om tanken är full med bensin så att kroppen fattar att jag vill pressa den lite extra nu.
 
Så nu är det bara att trampa ner gasen, och så åker vi! Är det någon mer som är sugen på en liten utmaning går det bra att hänga på. Med egna mål och utifrån egna förutsättningar förstås! Och så firar vi tillsammans om en månad!
 
Alla inlägg som särskilt hör hit publiceras under kategori "Planen okt/nov 2012".
 
Lite mer av det här! Handstående, pullups, god ren mat och så lite rehab uppe på toppen!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mina träningstajts

Men åh vilka fina ord, vad glad och peppad jag blir!!! Och inspirerad av dina träningsmål, mycket smart att sätta ett slutdatum såpass snart! För om man är typ jag verkar målen lätt bli för flummiga, så att de liksom förträngs längs med vägen om de ska nås typ "till våren". Avundas ditt handstående... Heja oss!

2012-10-23 @ 22:23:17
URL: http://Minatraningstajts.wordpress.com
Postat av: från ett bloggfan

Jag vill bara säga TACK för all grym pepp och inspiration som du ger. Jag kör alla dina fredagsutmaningar, den med "vi är mattegenier" är en favorit, och jag sparar ofta dina recept. Senast i morse åt jag bananpannkaka från ditt recept. Heja dig!

Svar: Åh, tack själv :-)
bodycomf

2012-10-24 @ 00:08:37
Postat av: Tove

Det var nog tur i oturen då att du fick tid över, jag tycker det riktigt strålar ut energi från det här inlägget! :) Låter som en bra och genomförbar plan och jag fick inspiration att orka med vardagen igen som kom emot rätt rejält efter semestern...

2012-10-24 @ 05:51:55
Postat av: Ann-Mari

I'm ON! :o)
Håller tummarna för att killet i näsan ger vika med "förkylningspillren" jag stoppar i mig. Försöker ju göra upplägg och det är en himla tur att jag har dig att fråga. Jag är redo!

2012-10-24 @ 07:29:19
URL: http://www.kyrkstigen.webblogg.se
Postat av: Beatatjata

Spännande, ser fram emot rapporter!

2012-10-24 @ 07:47:34
URL: http://beatatjata.wordpress.com
Postat av: Terese

Efter en och en halv vecka utan någon som helst träning pga halsont och förkylning, ska jag nu försöka komma igång igen. Har även blivit slarv med maten under sjuktiden. Så snabbt det går att känna sig "pluffsig" egentligen. ;) En månad med träning och bra mat utan undantag skulle sitta bra nu med andra ord. Jag är på! Men jag satsar på 2 min på handståendet och 30 armhävningar får räcka bra. ;)Du är en stor inspiration! :)Fortsätt så!

Svar: Härligt!! Tack :-) Ta det lugnt när du kör igång, och öka allteftersom!!
bodycomf

2012-10-24 @ 08:19:49
Postat av: Sara

Låter som en bra plan! Min plan fram till nyår är att jag ska fungera med den här balansen som jag ju äntligen hittat. Äta rent, "bra" gotte och massa träning, massa! Men jag ska kanske framför allt träna på att kunna ta snedsteg utan att det går åt skogen helt. Jag känner att jag kommit såpass långt nu att det inte ens kommer bli sådär jättesvårt!!

2012-10-24 @ 10:14:48
URL: http://jagskabaratrana.wordpress.com
Postat av: Maria

Nå ett mål blir så mycket lättare när man har en bra och utförlig plan, både med träning & kost !!
Dessutom roligare ...

2012-10-24 @ 10:19:20
URL: http://mariasfavoriter.blogg.se
Postat av: Malin b

Härligt! Då är vi nästan på väg mot samma mål :) Det senaste för mig är att lyckas få till "svungen" på pullupsen, dvs få till knycket med benen och på så sätt få mer fart som gör att jag orkar fler på samma tid som när jag gör mina långsamma. Jag snor väl en del tips från dig helt enkelt :)! Lite som free PT online....

Svar: Hihi, det där vi kallar för "att kippa" i boxen. Det gör ju hela övningen till mer av en konditionsövning än en ren styrkeövning! Och ballt när man väl får till det :-)
bodycomf

2012-10-24 @ 14:12:30
URL: http://slutspurten.wordpress.com
Postat av: felicia

ååå, vill oxå lära mig att stå på händerna :D

Svar: Jag får lägga ut tips allteftersom, om jag kommer på några ;-)
bodycomf

2012-10-24 @ 17:56:18
URL: http://tkhl.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback