Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Veckans upplägg

Söndag, och som sig bör ska man planera kommande vecka. Vecka nummer två på One Month Challenge. NEJ!!! Tusan också. Kom precis på att jag glömde min planka igår kväll, efter Eurovision och allt. Ajajaj... inte bra! Får bli tre plankor idag istället. En för söndagens räkning, en för den jag missade plus en ren "straffplanka".

Jag har idag gett mig själv en egen liten present; tagit mig tid att sitta ner, fundera och sätta upp ett mycket bra upplägg för löpningen de kommande veckorna. Om man inte kan eller vill sätta ihop det själv kan jag rekommendera Marathon.se, superbra sida med en uppsjö av olika program. Finns inte det ni vill ha där så finns det nog inte överhuvudtaget ;-) Tyvärr kostar de flesta upplägg ganska mycket pengar, men vill man hårdsatsa kan det kanske vara värt det? Annars kan man hänga på mitt upplägg, det är ju gratis!

Veckan bjuder på fem träningstillfällen, varav två styrkepass och tre löppass. Det svåraste i min planering tycker jag är att få till ett bra benpass, eftersom jag varken vill ha det dagen före eller efter ett löppass. Sen har jag ju lite andra önskemål. Typ att inte ha vilodag på fredagar, jag gillar att träna hårt då. Och så springer jag gärna långpass på söndagar. Träning före jobbet blir det mindre och mindre av, känner mig alltid stressad av det och att det inte blir full utdelning. Tur det snart är sommarlov!

Måndag - 
Tisdag - Intervaller
Onsdag - Ben
Torsdag -
Fredag - Överkropp
Lördag - Lättdistans
Söndag - Långpass

Såhär ser det ut just nu, men som vanligt kan det komma att ändras under veckan. Det är snarare regel än undantag i mitt liv...

Vad de olika passen innebär kommer i separat inlägg, om någon är intresserad av detaljer. Annars är det bara att utforma som man själv tycker det passar ju! Långa eller korta intervaller, snabba eller lite långsammare. Många reps eller färre men med tyngre vikt i styrkan. Långpass baserat på antal kilometer eller tid. Välj och gör det som passar just ditt mål och syfte!


Kommentarer
Postat av: Beatatjata

Haha, har inte gjort planka en enda kväll :-). Äsch, jag skiter i´t. Nu är det inte fokus, nu är det experiment :-)

2012-05-28 @ 07:54:12
URL: http://blogg.mama.nu/postbabyshapeup/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback