Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Dagens wod x 2?

Dagens träning är oplanerad. Precis som hela denna veckan varit. "Inte så bra" (SeanBanan). Idag är tanken att det ska bli ett crossfitpass fast på egen hand. Dock ska jag innan dess spendera ett par timmar utomhus, i SPÖREGN så kanske kan det hända att jag inte är så sugen. Fast äsch, jag ska ändå till gymmet för lite andra ärenden och det vore väl dumt att inte träna när man ändå är där?!

Först blir det styrka i form av Back Squat och Enarmsrodd med kb. Fast det finns något jag inte förstår, det är det där med tiden, eller vad det är. Linda? Kan du förklara? Så här brukar det stå typ; @ 30X1, @2111.

Sedan väljer jag mellan följande;

4 varv av 3 min AMRAP

5 HSPU alt band assisterade HSPU (detta förstår jag inte heller, hur assistera med band?)
10 Pistoler
15 Pullup

Vila 90 sek mellan varje 3 min, starta där du slutade.


På varje minut i 10 min:

10 Boxhopp
5 Toes to Bar


Båda känns lockande, och kanske kanske kan jag köra båda två? Egentligen är toes to bar ingenting för mig med delade magmuskler, men det ger sån grymt skön träningsvärk. HSPU är ju svårt och pistolerna med, så det känns som det kan bli svårt att få upp flåset på den första? 

Vad säger ni? En, och i såfall vilken, eller båda? Vilken skulle ni välja?

Och förresten, Betty; ja, wodarna finns på hemsidan, kolla här!




Snygga brudar, snygga muskler, men varför tränar alla i trosor?! ;-)


Kommentarer
Postat av: Anna-Karin T

Ja, eftersom jag avråddes från att ens göra små crunches, så skulle det inte bli några toes to bar i alla fall =)



Men, om du inte redan tränat, kan du inte lägga in boxhoppen i den första? Kör 4 min AMRAP istället, med 5 HSPU, 10 pistoler, 15 pullups, 20 (?) boxhopp. Då blir det väl lite flås =)

2012-05-11 @ 12:51:18
Postat av: Linda

Japp det kan jag :) Första siffran är tiden det ska ta ner i sekunder. Andra siffran vilan i bottenläget, tredje siffran tiden upp, fjärde siffran vilan i toppläget. Alltså i fallet 30X1 så är det 3 sekunder ner till bottenläge, ingen vila, explosivt upp och stanna till en sekund i toppläge innan du vänder.



Hspu med band har jag bara sett på cfö. Jag ska försöka förklara i text. Man sätter ett gummibsnd i chinsräcket. I det sätter man ett annat gummiband som man trär händerna igenom och sen går man upp på händer. Jag tycker personligen att det är bättre att skala hspu med kuddar eller viktplattor istf för gummiband.

Den andra tycker jag lät roligast.

2012-05-11 @ 15:25:53
URL: http://ninnizzen.blogspot.com
Postat av: bodycomf

Anna-Karin T - Körde alltihop :-)



Linda - Tack för hjälpen! Det blir nog lite svårt att anamma det i början, att köra långsamt ner och så explosivt upp, får nog justera vikterna lite? Jag tycker också det är lättare att köra med vikter under huvudet och igår gick det riktigt bra!



2012-05-12 @ 08:51:31
URL: http://bodycomf.blogg.se/
Postat av: Linda

Ja gissar att du får sänka vikterna tills du har banat in tekniken i kroppen. Men att hålla emot på vägen ner är ett bra sätt att bygga styrka på.

Kul att det går bra med hspu :)

2012-05-12 @ 16:04:19
URL: http://ninnizzen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback