Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Mitt poängsystem

Okej, nu har jag gjort färdigt och räknat lite. Kommit fram till att jag borde (om jag anstränger mig) kunna komma upp i 1400 poäng på hela perioden. Som sträcker sig från fredag 13 juli till måndag 6 augusti. Varför dessa datum? Jo för att jag börjar ju idag och jag "slutar" måndagen den sjätte eftersom crossfitkursen börjar sjunde, och då blir det kanske nytt fokus och förhoppningsvis känner jag mig "hel och ren" då?!
 
Det är totalt 25 dagar, vilket känns som överkomligt även för mig som inte är så vidare värst uthållig i utmaningar.
 
Jag har faktiskt inte satt upp varken plus- eller minuspoäng för mina svagheter. Godis, bröd, rosé. Jag vill inte sätta för mycket fokus på det så hur det blir återstår att se. Vi kan ju enas om att det inte ingår i paleo åtminstone, och sen får vi ta det därifrån :-)
 
Grönsaker 3 ggr/dag (olika sorter, för att jag är kass på att variera mig. Dags att utforska grönsaksdisken lite noggrannare alltså) +10 p
 
Vader - stretch 5 min/dag +15 p
 
Tåhävningar 100/dag +10 p
 
Yoga/helkroppsstretch 30 min +50p
 
Annat mellis än kesella/keso/youghurt (för att bli bättre på att variera mig!) +5p  Detta blev för enkelt, eftersom jag uppenbarligen inte äter kesella/keso alls nu.
 
Olika mellis på samma dag (alltså inte samma sak flera gånger, för variationens skull) +5p
 
Gymträning +3p
 
Hemmaträning +5p (högre poäng än gymmet för att jag ska anstränga mig lite mer och återupptäcka att det går lika bra att träna hemma)
 
Varje mål som är "pure paleo" (enligt mina regler) +1p
 
Nytt recept eller ny råvara +1p
 
"Frukostmiddag" (kesella och sånt som inte är "riktig" mat alltså) -20p
 
Japp, det var min poänglista det. Dags att börja samla... Det kommer kanske krävas ganska mycket för att uppnå 1400, men målet ska vara högt och är beräknat på att jag ska se till att skärpa mig när det gäller rehab (vader och stretch) samt variera maten lite mer.
 
Vad hägrar där framme då? Vid målet? Något av följande; en medicinboll, en träningsbänk med ställning för skivstång, en ny skivstång med klämmor, nya Nike Free och en box för hopp. Fast eftersom jag tränar i källaren med 2 m i takhöjd kan jag ändå inte använda den till hopp så den kanske inte är prio ett..
 
Hur tycker ni det låter? Ouppnåeligt eller hyfsat realistiskt? Tänk jag längtar till jag kan lägga till "en planka om dagen +5p" eller "100 burpees +15p" eller varför inte "varje löpt kilometer +2p". Det får bli nästa gång :-)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Veronique

Oj, det lät komplicerat, fast skitkul. Det ska bli intressant och följa detta!

2012-07-13 @ 15:29:12
URL: http://veronica.livskick.nu
Postat av: Fian

Ojoj! Spännande! Jag började genast lägga till och ta bort, det blev ju ett eget poängsystem :)

2012-07-13 @ 15:54:56
URL: http://justgirl.blogg
Postat av: Josefin

Oj vad roligt, sånt här vill jag också göra!

Jag hade ett liknande för ett tag sedan men det var för invecklat och klurigt och hade lite obalans mellan + / - (:, men det här var ju väldigt enklet, rakt och hållbart.

Tummen upp och lycka till!

Svar: Ja, man får anpassa det till sig själv och se till att det blir en bra balans! Trist med din rygg, nu igen!! Så typiskt, men håller tummarna att det går över snart!
bodycomf

2012-07-13 @ 20:12:14
URL: http://aliceaugusta.se
Postat av: Matte F

Ser bra ut, men vad är frukostmiddag?

Svar: Det är när man inte orkar laga middag och man tar typ kesella och hallon, av ren slöhet... :-)
bodycomf

2012-07-13 @ 21:21:52
Postat av: Ida

Jag vill tipsa om Paulúns bok Stenålderskost som ä en av de bästa böckerna i ämnet enligt mig! Jag har kört semipaleo ca ett år och mått jättebra av det (nu har jag fallit tillbaka till kvarg men ska skräpa mig och köra mer strikt paleo igen). Det jag inte valde bort som gjorde det hela mer semipaleo var baljväxter och soja. Att få mixa smoothie på sojamjölk är värt mycket för mig! -Fast nu har jag hittat en ny favorit, mandelmjölk, undebart. Cocosfett är ju förresten också hett bland crossfit:are och paleo-folks :)

Svar: Mm, det där med mandelmjölk kanske är värt att testa? Gör du egen eller köper? Jag kan nog leva utan kesellan, men behöver nog proteinpulver istället, för att få i mig tillräckligt. Jag får köra på några veckor och utvärdera sen...
bodycomf

2012-07-14 @ 18:20:28
Postat av: Ida

Mandelmjölk är absolut värt att testa! Jag har bara gjort egen, har inte hittat att köpa på den lilla ort jag bor. Jag har inte "bygg-tränat" på paleo men har kompletterat med soja-proteinpulver eller ärtproteinpulver, tyvärr är ingetdera speciellt goda. Sojaproteinet funkar bra med äppeljuice och massa kanel, annars är det nog kvälningsvarning nästan.

2012-07-14 @ 22:29:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback