Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Dagens övning - megamaskinen!

Här har ni den där mackapären som är utmärkt för att träna chins, pull-ups och dips i. Man kan ju nämligen få lite hjälp på traven!

Välj en lagom vikt. Ju mindre vikt desto tyngre. Omvänt? Ja, men det är för att den utgår från din kroppsvikt och så drar du liksom bort det antal kilo som du väljer att ha maskinen på. Klättra upp i maskinen, sätt sedan knäna på plattan och välj grepp.

Brett isär med handflator från dig - chins

Handflator mot dig och lite smalare grepp - pullups

Händer på handtagen där nere, på sidan - dips

Sen är det bara att dra sig upp och KONTROLLERAT släppa tillbaka. Superbra övningar allihopa! Rygg, bröst, triceps, biceps. Tunga övningar och kräver en del teknik så det är bara att öva! Sätt igång NU! :-)

                          


Kommentarer
Postat av: StepUp 2 Fitness

Vill!! Kan man ha en sådan hemma tro?

2012-01-21 @ 23:17:02
URL: http://www.mbcvaxjo,se/Blogg
Postat av: B

tänkte fråga dig angånde plankor! Vill börja sätta in dom i min träning.. så jag undrar, när man kör ett magpass med bara plankor, hur många set ska man göra? 3 låter ganska lite men jag vet inte..? haha.. btw.. grym blogg du har! :)

2012-01-21 @ 23:43:51
Postat av: Johanna

Hej!

Va med på helgens blogg, och vinn en länkning på min sida!

Direkt länk: http://johannaajacobsson.blogg.se/2012/january/helgens-blogg-1.html



Hoppas du har haft en bra lördag! Kram :)

2012-01-22 @ 00:16:28
URL: http://johannaajacobsson.blogg.se/
Postat av: EmelieMaria - träning&annat

GRYM maskin!!! :)

2012-01-22 @ 09:43:00
URL: http://emeliemaria.blogg.se/
Postat av: Bodycomf

Betty - Ja, eller så får man träna jättejättejättehårt så det räcker med bara en sån där stång i dörrposten sen ;-)



B - Jag kör bara plankor, inga andra magövningar, så gott som, och gör nästan varje dag. Jag föredrar att inte göra dom i slutet av mitt träningspass, eftersom jag då har en tendens att fuska lite och bara vill bli klar... Jag gör dom hellre framför tv:n på kvällen, men det är ju en smaksak.



Jag brukar köra två eller tre varianter, och gör varje planka en minut gånger tre. Ibland som en cirkel, ibland tre set med likadana efter varandra innan jag byter. Minimalt med vila mellan. Tänk på att variera dig så det inte blir för långtråkigt!



Jag skulle nog rekommendera en cirkel av två eller kanske tre varianter i magpasset, totalt alltså 6 eller 9 minuter. Klarar du inte en minut? Kör 30 sekunder tills du blir starkare. Du kan också sätta en timer, planka 30 sek, vila 10 och upprepa tio gånger.



Det finns massa förslag under "träningsprogram". Lycka till! :-)

2012-01-22 @ 10:31:52
URL: http://bodycomf.blogg.se/
Postat av: Beatatjata

Rolig! Måste testas nästa gång jag "vinner ett gym-pass". Kanske kan hjälpa mig mot målet att klara en riktig armhävning också...

2012-01-22 @ 15:45:24
URL: http://blogg.mama.nu/postbabyshapeup/
Postat av: Bodycomf

Beatatjata - tror det är plankorna som allra mest hjälper dig! En stark bål är a och o när man ska göra armhävningar! Du får jobba mot det målet så jobbar jag mot min chin :-) Vad ska vi fira med när vi klarar det?!

2012-01-22 @ 18:27:15
URL: http://bodycomf.blogg.se/
Postat av: Nene

Du råkar inte träna på actic kompassen i örebro? ;) liknar iaf, tränar själv där, haha :p grym blogg btw!

2012-01-24 @ 15:51:46
URL: http://enklockren.blogg.se/
Postat av: Bodycomf

Nene - Jo, det stämmer! Då springer vi kanske på varandra där nån gång?! Jag är den som står och hänger på låset kl sex varje morgon ;-)

2012-01-24 @ 18:12:04
URL: http://bodycomf.blogg.se/
Postat av: Nene

Haha, nice ;) Kanske vi gör det, fast jag är mest den där som tränar på kvällen eller eventuellt vid lunch. Aldrig innan 12, haha. Har nämligen en stor förkärlek till sovmorgnar, om de vore en person skulle jag gifta mig med denne, haha! Men man vet aldrig ;)

2012-01-24 @ 18:30:24
URL: http://enklockren.blogg.se/
Postat av: Jen

Åh, det där är MIN favvomaskin på gymet! :)

2012-02-14 @ 14:49:05
URL: http://www.misshart.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback