Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hemmacirkel med förmodat flås

Här kommer mitt cirkel-hemmapass. Alltså det jag ska köra två gånger per vecka i januari, och som jag inte behöver gå till gymet för att få till. Jag har inte testkört det ännu men gör det under dagen och då kommer utvärdering upp. Kanske kan några justeringar behövas? Jag har inspirerats av ett upplägg ur senaste Fitness Magazine men ändrat lite samt att jag inte börjar från början utan hoppar in där det är som jobbigast.

Utfall med axellyft åt sidan 3x10
KB-sving 3x25

Tabataintervall hopprep

Armhävning med förflyttning 3xmax
Rodd med skivstång 3x10

Tabata mountainclimber

Sidoplanka med  Omvända flyes, lätt framåtlutad 3x15
Sidoplanka med höftlyft/benlyft 3x15

Tabata burpees (hua!)

Vad tror ni? Känns som ett pass där man verkligen får upp pulsen (för att typ aldrig mer få ner den?) och håller en ganska hög intensitet. Ska som sagt testa och utvärdera under dagen.

Styrkepasset är snudd på färdigt, men jag skulle behöva lite hjälp! Vad är er favoritövning för biceps? Jag fullkomligt avskyr att köra biceps, vilket kan synas konstigt eftersom det är min mest tonade och snyggaste (och största) muskel på kroppen typ... Men det beror ju på att den får mycket träning i andra övningar och på att mina barn väger otroligt mycket och alltid vill bli burna. (Det sista var lögn, ifall någon tvivlade)

Kanske borde jag med gott samvete hoppa över biceps och lägga energin på... säg två triceps eller axelövningar istället? Eller kan ni ge mig en bicepsövning som faktiskt ÄR rolig?!

Lite tips på axelövningar tas tacksamt emot också! Nåt som är så där helt galet och alldeles jätteovanligt, så att dom andra på gymet vrider huvudet av sig av förundran (och beundran) ;-) Vet inte vad det är med mig, men nu blev det mycket ironi och en del svammel. Men hit med era favvisövningar nu så testkör jag i veckan och väljer ut en vinnare! :-)

 Användbar men ack så tråkig!



Kommentarer
Postat av: Lotta (Fokuserad Energi)

Hej Galet vältränade kvinna! Är så sjukt avis på dina biceps:-) Det ser då inte ut som om du behöver köra några sådana övningar. skratt. Här är mitt nuvarande pass om du vill låna något:



http://fokuseradenergi.wordpress.com/2011/12/26/annandag-jul-mandag/



Finns ju hur mycket roliga övningar som helst. det är det härliga med varje gång det är dags att byta pass:-) Massor med kramar!

2011-12-26 @ 13:17:37
URL: http://fokuseradenergi.wordpress.com/
Postat av: Annie

Vad man tycker är roligt är ju relativt :)

Min favoriter är liggande bicepcurl i cable och sen halvliggande bicepcurls på bänk.

Här får man köra med relativt låg vikt eftersom man jobbar med muskeln hela tiden. När man tar upp den ena - då kör man statisk träning med den som väntar :)

2011-12-26 @ 13:54:15
URL: http://liveitloveit.shapemeup.se
Postat av: StepUp 2 Fitness

Grymma biceps och du behöver nog inte köra mer biceps ;)

Jag har en favoritövning med fitnesboll och det är göra split squat med bollen bakom ryggen och köra hammercurl med hantlar. Grym för hela kroppen :) Triceps - french press på boll. Sen älskar jag thrusters med kb eller hantlar :)

2011-12-26 @ 14:33:27
URL: http://www.mbcvaxjo.se/Blogg
Postat av: Bodycomf

Tack för tipsen! Jag har gjort en helomvändning när det gäller planeringen, skriver mer om det i ett inlägg. Men kan behöva alla övningstips jag kan få, så jag präntar in i minnet!

2011-12-26 @ 17:45:20
URL: http://bodycomf.blogg.se/
Postat av: Sofia - ett bättre du

Ahh, låter ju som ett underbart kul pass. Läste i tidningen om tipset att lägga in tabataintervaller i passet och blev själv väldigt sugen på det.

2011-12-27 @ 15:45:27
URL: http://www.ettbattredu.se/blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback